Czas wolny - cz. I pomysły na niepogodę


Ali, lat 3 "Nagini" - wyklejanka z papieru kolorowego


Kiedy zimno i pada na polu dzieci mogą się nudzić... Owszem trochę się pobawią ze sobą, trochę pookładają klocki czy puzzle..potem można zagrać w planszówkę. Ale jest moment gdy już wie wszystko znudzi... poza tym my nadal musimy zrobić swoje... np. obiad. Najstarsza córka musi odrobić lekcja..a młodsze właśnie z nudów bawią się w berka drąc się niemiłosiernie.. wtedy, a czasem dla samej przyjemności i jednocześnie dla dobra rozwoju dzieci wymyślam najrozmaitsze prace "plastyczne". Część to spontaniczne pomysły. Ale widzę u siebie już taki instynkt.. widzę jarzębinę czy fajne liście - już w głowie jesienny obrazek, koleżanka wyrzucała czasopisma o ogrodach - zabrałam, w głowie kwietna łąka (tylko bristol kupię)... Nawet mały Ali chętnie się angażuje i nie ma drugiej tak dokładnej istotki,gdy z wypiekami na twarzy wykleja... Przedstawiam wam część naszych prac - dużo dostała babcia;). Może i was zainspirują! 

Ali lat 3, "Autiko" - wyklejanka z dartej bibuły, bez bicia się przyznam, że pomogłam przy promieniach, resztę wykleił sam.

Zuzia wówczas 3,5 roku, "Harry Potter na miotle" - pastele olejowe

Od prawej Asia (7), Zuzia (4,5) i Ali (niecałe 3) maski karnawałowe. Asia całość sama - jej maska wygrała szkolny konkurs, Zuzia jeden wykrój ja zrobiłam, ona drugi (są 2 warstwy tektury) i pomogłam okleić. Alusiowi wycięłam i okleiłam bibułą, ale sam ozdabiał i malował. 

Ali (3) "Ślimak" - wyklejanka z kulek z plasteliny, ja robiłam kulki, on przyklejał. 

Pierniki bożonarodzeniowe - wszystkie dzieci wycinały po kolei foremkami, ja smarowałam lukrem i czekoladą, one zdobiły. 

Zuzia (4) - bombka choinkowa malowana - jeden dzień całość na czerwono, drugi dzień wzory. Bombka ta wygrała 2 Gdański Konkurs Plastyczny "Świąteczna bombka" wśród 3 i 4 latków - najlepsza z 173 prac.  

Asia (prawie 7) praca na konkurs dla klas 1-3"Jesienne cudaki" - wyróżnienie, jedyna nagroda dla pierwszoklasisty (a ile było zabawy w czasie zbierania potrzebnych elementów na jesiennych spacerach;)) 

Zuzia (4) praca na konkurs "Cuda z ziemniaka" - zrobiona pieczątkami z ziemniaka, włosy to łupiny. 

Zuzia (3,5) "Pani wiosna" akwarele

Babeczki dziewczynek (wówczas 5,5 i 3) - mieszały same ciasto i nakładały do foremek, ja nakładałam czekoladę, one zdobiły (oprócz tej podpisanej;) - mama też musiała coś ozdobić)

Mam nadzieję, że się wam podoba. Było tego znacznie więcej.. po takiej zabawie dzieci są uśmiechnięte, dumne i zadowolone długo...a co za tym idzie o niebo grzeczniejsze! A dla mnie to najprzyjemniej spędzony czas... 

Komentarze

Popularne posty