Pasowanie z pouczeniem


No i stało się! Zuzia oficjalnie została uczennicą:). Zupełnie nie przeszkadza jej to, że jest najmniejsza w klasie. 
Jak widać na zdjęciu idzie w parze z chłopcem. Ma on prawdopodobnie zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale pewności nie mam, bo jego mama mówi tylko, że "ma problemy". Zuzi to wcale nie przeszkadza się z nim przyjaźnić. Co więcej potrafi go uspokoić, gdy kogoś zaczepia czy szczypie.  W tym dniu szła z nim i stała z nim i oboje zachowywali się świetnie.  

Dumna byłam widząc jak pięknie śpiewa hymn państwowy i szkolny.  Jak stoi elegancko, bez wiercenia się, gadania czy odwracania.  6 lat ciałem, ale umysł! 

Nie obyło się bez "atrakcji". Jeden chłopiec z klasy Zuzi zemdlał. Upadł do przodu, na szczęście w jako tako kontrolowany sposób i nie uderzył głową. Szybko przeskoczyłam przez ławkę, co w krótkiej kiecce i obcasach nie było łatwe i pobiegłem do chłopca.  W tym czasie nauczyciele... próbowali go postawić! 

Tu pouczenie! Gdy ktoś zemdleje, niezależnie kto i z jakiej przyczyny to ma leżeć! Nogi w górę i sporo powietrza. 

Doszła jego mama, blada tak, że myślałam, że będzie dwoje nieprzytomnnych. Wyrwałam małego z rąk podtrzymujacych go dorosłych.  Wzięłam na ręce głową nieco w dół i nogami do góry i od razu poczułam, że jest lepiej, bo napiął mięśnie.  Zniosłam go na korytarz do ojca i gdy tam dotarłam był już przytomny. 
Później okazało się, że to jakaś grypa żołądkowa, bo zaczęła się biegunka i nudności.. 

Po części ogólnej przeszliśmy do wyznaczonych klas i dzieci pokazały jeszcze jedno krótkie przedstawienie. Widać było po nim, że ta nauczycielka wie co robi! Dzieci były przygotowane jakby to był koniec, a nie początek roku.  

Potem uczniowie otrzymali piękne dyplomy, legitymacje szkolne i teczki do prac artystycznych  - dużo lepszy prezent już rożki z podłej jakości słodyczami, jakie były u Asi.. 

Bardzo podobało mi się, że większość rodziców pierwszaków zrozumiała co to strój galowy i uszanowała ten zwyczaj.  Oby tak dalej! Zaraz po pasowaniu nauczycielka wpisała dotychczas otrzymane przez dzieci oceny do dziennika elektronicznego.  I co mam powiedzieć? ;)


Komentarze

  1. gratulacje z. Isiagnuec cirki i wspanialych ridzicow.czymy dalszych sukcesiw calej trojce.pozdrawuamy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty