Ulubione spaghetti z krewetkami, chilli i czosnkiem oraz warzywami


Potrzebne składniki na 4 porcje dla dorosłych:
pełnoziarnisty makaron spaghetti 200g
4 ząbki czosnku
80 dag warzyw
1 kg mrożonych krewetek tygrysich (po odmrożeniu ok. 80dag)
50g oliwy z oliwek
2 łyżki (lub więcej) tajskiego sosu chilli - za sklepu lub domowego jak w przepisie zawartym tutaj:
pół łyżeczki soli
ok. 300ml wody

Odmrażamy krewetki. Czosnek siekamy na kosteczkę. Podobnie wybrane warzywa kroimy w 1-1,5 cm kawałki, żeby się dobrze mieszały za makaronem. Tym razem była to fasolka szparagowa i cukinia, ale może być "cokolwiek". Bardzo lubimy wersję z porem i marchewką. Seler naciowy, bakłażan, czy szparagi też się sprawdzą!




Na patelnię wlewamy oliwę - musi być jej trochę, bo to ona stworzy sos wraz z sokami z warzyw. Czyż nie pieknie odbiła się w niej moja kuchenna firanka i bazylia z okna;).
Wrzucamy czornek i smażymy aż się zarumieni. Wówczas wrzucamy warzywa i dodajemy sos chilli.



Mieszamy, przykrywamy pokrywką i przez 5-6 minut utrzymujemy w ten sposób. Potem dolewamy wosy tak, by wypełniła luki między warzywami, ale ich nie przykryła. Dusimy całość ok. 10 min. pod przykryciem + 5 min. bez pokrywki. 


W tym czasie gotujemy makaron. Myjemy krewetki. Zdejmujemy ogonki i jeśli mają to wycinamy grzebietową "żyłkę"



Dodajemy krewetki i zostawiamy na dużym ogniu, bez pokrywki, na ok. 10 min., by woda odparowała i sos sie zagęścił.Na sam koniec minimalnie solimy.


Wykładamy ugotowany lekko schłodzony makaron na talerze. Polecam głębsze, bo mniej wypada dzieciom poza talerz;). I nakładamy sos. U nas znika w kilka minut. Jest to jestno z najulubieńszych dań moich dzieci, a i my rodzice je uwielbiamy! Smacznego!




Wartości odżywcze 1 porcji dla dorosłego: ok. 540 kcal w tym 48 g białka, 15 g tłuszczu i 48 g węglowodanów.

Komentarze

  1. Jakby to nie brzmiało :) nigdy nie jadłam krewetek:) Brat mój podobno mistrz ich przygotowywania:) chyba mu już nie daruje:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty